Skyscraper content – obsah čo vás vystrelí

Niet pochýb o tom, že mrakodrapový obsah (angl. skycraper content) je kráľom, pokiaľ ide o SEO. Tento typ obsahu je dlhý, obsiahly a pokrýva tému ako celok. Ak ho spravíte dobre, môže vás vystreliť do popredia Googlu a pomôcť vám predbehnúť konkurenciu.

Vytváranie mrakodrapového obsahu však môže byť náročné – najmä ak si nie ste istí, kde začať. V tomto článku vám predstavím niekoľko tipov na vytváranie obsahu, ktorý vám pomôže vyniknúť z davu!

5 krokov k úspešnému skyscraper contentu:

1. Identifikujte si informačné kľúčové slová

O idenetifikácií kľúčových slov podľa používateľského zámeru som už napísal článok na náš blog. Po analýze kľúčových slov a ich zoskupení do tém si k nim pridajte doplnkové kľúčové slová, ktoré s danými pojmami súvisia. Môžete použiť napríklad stránku Answer the public, ktorá predpovedá najčastejšie možné doplnky informačných kľúčových slov a hľadá existujúce kombinácie alebo stránku keywordtool.io, ktorá automatizuje vyťahovanie našeptaných slov od Googlu. Obe sú dostupné s istými obmedzeniami aj v bezplatnej verzií.

2. Spravte si analýzu TOP 10 konkurencie

Vezmite si TOP 10 kľúčových slov, otvorte si ich v Google a pozrite sa, aký typ obsahu pri daných kľúčových slovách ponúka vaša konkurencia.

Všímajte si dĺžku a štruktúru článkov a tiež zapracovanie obsahu generovaného používateľmi (tzv. UGC – User Generated Content). Následne si vyberte najdlhší konkurenčný článok, skopírujte ho do Wordu, pozrite sa na počet znakov a pripočítajte k nemu ešte 5 – 10% navyše. Tento číselný údaj bude pre vás pri písaní článku smerodajný. Samozrejme, že aj s kratším článkom dokážete poraziť konkurentov, ktorí majú dlhšie články. No pokiaľ vás konkurencia predbehne vo viacerých metrikách, ako dĺžka obsahu, UX, linkbuilding, vnútorné prelinkovanie podstránok, správne používanie kľúčových slov, správna štruktúra nadpisov, doplnkový obsah a podobne,  budú sa nachádzať na popredných pozíciach oni, a nie vy.

3. Pripravte si štruktúru článku

Príprava content plánu uľahčí prácu copywriterovi. Content plán môže mať podobu tabuľky, kde uvediete titulok článku, sekcie článku, kľúčové slová, ktoré je potrebné použiť, taktiež ich objem vyhľadávania a technické parametre, ako je počet znakov, počet obrázkov, videí, vnútorné odkazy, prípadne odkazy na externé stránky.

4. Vytvorenie samotného obsahu

Samotná tvorba obsahu je už téma na ďalší článok. Na konci tohto článku však nájete ešte niekoľko tipov a trikov 😉

5. Vytvorenie podporných článkov

Táto technika sa volá plot average content. V podstate ide o spôsob, ako si vytvoriť okolo jednej veľkej témy niekoľko menších článkov. Ak sa nachádzate vo vysoko konkurenčnom prostredí, toto je jeden zo spôsobov, ako predbehnúť konkurenciu. Príkladom podporných článkov môže byť napríklad slovníček pojmov alebo citát spíkra z konferencie – zároveň o danej konferencii vytvoríte ešte samostatný článok. Citát samozrejme prelinkujete, tak aby ďalej odkazoval na náš článok o konferencii. Úlohou vedľajších článkov je odkazovať na hlavný článok a podporovať tak autoritu skyscraper contentu.

Vytváranie skyscraper obsahu začína pochopením vášho publika.

  • Čo hľadajú? Chcú nakupovať, získavať informácie alebo sa niekam dostať? To zistíte práve analýzou používateľského zámeru, o ktorom som už písal na našom blogu.
  • Ako očakávajú, že budú informácie spracované? Chcú článok, infografiku, podcast alebo video? 

 

Keď pochopíte svoje publikum, môžete začať vytvárať obsah, ktorý napĺňa ich potreby. Je tiež dôležité, aby sa váš obsah dal ľahko konzumovať. Používatelia by mali byť schopní jednoducho sa pohybovať vo vašom článku a mal by byť ľahko čitateľný a zrozumiteľný. Skvelý spôsob, ako to urobiť, je zahrnúť jednotlivé časti článku do obsahu, ktorý sa posúva so stránkou a zostáva viditeľný na ľavej alebo pravej strane (tzv. table of contents). Pomôže to používateľom rýchlo nájsť informácie, ktoré hľadajú, a udržať ich v kontakte s vaším obsahom.

table of contents

Príklad obsahu umiestneného na ľavej strane článku

Ak chcete, aby bol obsah vášho článku úspešný, je dôležité zamerať sa na kvalitu pred kvantitou. Nenapchávajte svoj obsah kľúčovými slovami – namiesto toho sa zamerajte na vytváranie informatívneho, dobre napísaného obsahu, ktorý pomôže vášmu publiku. Naplní jeho používateľský zámer a buduje dôveru.

Prečo tvoriť sky scraper content?

  • Google miluje dlhý obsah.
  • Máte možnosť zaindexovať úryvok (Google vytiahne časť vášho obsahu, ktorú zobrazí používateľovi a ponúkne mu možnosť prečítať si celý článok kliknutím na odkaz).
  • Zlepší vám to čas dwell time (o tejto metrike si povieme viac v ďalšom článku).
  • Otvoria sa vám možnosti na vnútorné prelinkovanie
  • Vzniká linkable asset (obsah, na ktorý dokážete získavať spätné odkazy zo zdrojov, z ktorých sa získavajú veľmi ťažko, ako napríklad Wikipedia alebo guest posting, či outreaching).
  • Mrakodrapový obsah vám pomôže vybudovať vzťahy s ostatnými blogermi vo vašej oblasti (s väčšou pravdepodobnosťou budú radšej odkazovať na zdroj, ktorý je skutočne hodnotný).
  • Zvyšujete tým šancu, že váš článok bude zdieľaný na sociálnych sieťach (tzv. social signals patria k off-page SEO faktorom).
  • Mrakodrapový obsah vám pomôže stať sa expertom v obore na danú problematiku.
  • Prináša potenciálnu návštevnosť z obrázkového vyhľadávania

Dodržiavaním týchto tipov budete na dobrej ceste k vytvoreniu mrakodrapového obsahu, ktorý vám pomôže ovládnuť SERP!

Potrebujete pomôcť navrhnúť mrakodrapový obsah či kompletný obsahový plán? Neváhajte sa pozrieť naše SEO služby alebo nás kontaktovať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zdieľať

ĎALŠIE ČLÁNKY

Predošlé
Ďalšie
Na zlepšenie našich služieb používame cookies.
O ich používaní a možnostiach nastavenia sa informujte v časti Spracovanie osobných údajov.