V spolupráci s Levospehere sme nahrali podcast na tému „AKO NA SEO, KTORÉ SA BUDE PÁČIŤ GOOGLE“, ktorý vyšiel 3. novembra 2021. V rozhovore s našim Filipom Škultétym sa dozviete čo SEO znamená, aká je jeho úloha v marketingovom mixe, ako k nemu pristupovať a či má význam sa mu venovať.
Podcast si môžete vypočuť tu:
V podcaste Filip okrem iného prezradil aj to že:
- SEO faktory delíme na on-page SEO a off-page SEO faktory. Medzi on-page SEO radíme faktory, ktoré dokážeme ovplyvniť priamo na našom webe a delíme ich na technické SEO, obsahové SEO a UX. Do off-page SEO faktorov rátame linkbuilding (tvorbu spätných odkazov), brand (organické vyhľadávanie značky používateľmi vo vyhľadávačoch) a social signals.
- Najvyšší čas kedy sa SEO začať venovať je už v pri návrhu štruktúry webu a teda ešte predtým, ako sa web nakreslí a naprogramuje. Pár hodín práce SEO špecialistu vám dokáže odhaliť základné chyby, ktorých odstránenie môže v budúcnosti ušetriť čas a financie pri opravách webu.
- SEO je zlatá klietka, nakoľko keď s ním raz začnete, mali by ste pokračovať. Pri pozastavení SEO aktivít a to najmä linkbuildingu môže rýchlo dôjsť k strate dosiahnutých pozícií a opätovné získanie je finančne a časovo náročnejšie v závislosti od aktivít konkurencie. Takisto pred začatím treba rátať s tým, že prvé citeľné výsledky na pozíciách dosiahnete v priemere na Slovensku v stredne konkurenčnom prostredí po 4-6 mesiacoch. V podcaste sa dozviete prečo tomu tak je.
- Najlepšia SEO stratégia je mať dobre technicky spracovaný web, prívetivé používateľské rozhranie, kvalitný obsah a PR aktivity. Pokiaľ sa špecializujete na tieto oblasti, Google vás odmení poprednými pozíciami a relevantnou návštevnosťou. Ak však neviete ako v jednotlivých segmentoch postupovať, Google guidelines vám poslúžia ako skvelé vodítko.
- SEO je nesprávne označované ako bezplatný online marketingový kanál a to z dôvodu, že neplatíte priamo Google Ads či inému reklamnému systému. Tu si však treba uvedomiť, že náklady na SEO sú skutočné a tvoria najmä cenu práce SEO špecialistu a mediálny rozpočet na linkbuilding a PR. Medzi ďalšie náklady patrí copywriting, grafika či cena práce programátora, ktorý implementuje technické riešenia.
Podcast si môžete vypočuť aj na platformách Apple Podcasts či Spotfiy.