SEO podcast Marketing v Praxi

V spolupráci s Levospehere sme nahrali podcast na tému „AKO NA SEO, KTORÉ SA BUDE PÁČIŤ GOOGLE“, ktorý vyšiel 3. novembra 2021. V rozhovore s našim Filipom Škultétym sa dozviete čo SEO znamená, aká je jeho úloha v marketingovom mixe, ako k nemu pristupovať a či má význam sa mu venovať.

Podcast si môžete vypočuť tu:

V podcaste Filip okrem iného prezradil aj to že:

  1. SEO faktory delíme na on-page SEO a off-page SEO faktory. Medzi on-page SEO radíme faktory, ktoré dokážeme ovplyvniť priamo na našom webe a delíme ich na technické SEO, obsahové SEO a UX. Do off-page SEO faktorov rátame linkbuilding (tvorbu spätných odkazov), brand (organické vyhľadávanie značky používateľmi vo vyhľadávačoch) a social signals.
  2. Najvyšší čas kedy sa SEO začať venovať je už v pri návrhu štruktúry webu a teda ešte predtým, ako sa web nakreslí a naprogramuje. Pár hodín práce SEO špecialistu vám dokáže odhaliť základné chyby, ktorých odstránenie môže v budúcnosti uštriť čas a financie pri opravách webu.
  3. SEO je zlatá klietka, nakoľko keď s ním raz začnete, mali by ste pokračovať. Pri pozastavení SEO aktivít a to najmä linkbuildingu môže rýchlo dôjsť k strate dosiahnutých pozícií a opätovné získanie je finančne a časovo náročnejšie v závyslosti od aktivít konkurencie. Takisto pred začatím treba rátať s týn, že prvé citeľné výsledky na pozíciach dosiahnete v priemere na Slovensku v stredne konkurenčnom prostredí po 4-6 mesiacoch. V podcaste sa dozviete prečo tomu tak je.
  4. Najlepšia SEO stratégia je mať dobre technicky spracovaný web, prívetivé používateľské rozhranie, kvalitný obsah a PR aktivity. Pokiaľ sa špecializujete na tieto oblasti, Google vás odmení poprednými pozíciami a relevnatnou návštevnosťou. Ak však neviete ako v jednotlivých segmentoch postupovať, Google guidelines vám poslúžia ako skvelé vodítko.
  5. SEO je nesprávne označované ako bezplatný online marketingový kanál a to z dôvodu, že neplatíte priamo Google Ads či inému reklamnému systému. Tu si však treba uvedomiť, že náklady na SEO sú skutočné a tovria najmä cenu práce SEO špecialistu a mediálny rozpočet na linkbuilding a PR. Medzi ďalšie náklady patrí copywriting, grafika či cena práce programátora, ktorý implementuje technické riešenia.

Podcast si môžete vypočuť aj na platformách Apple Podcasts, Spotfiy či Google podcasts:

WRITTEN BY
Filip Škultéty

Filip Škultéty

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zdieľať

ĎALŠIE ČLÁNKY

Predošlé
Ďalšie
Na zlepšenie našich služieb používame cookies.
O ich používaní a možnostiach nastavenia sa informujte v časti Spracovanie osobných údajov.