SEO podcast Marketing v Praxi

V spolupráci s Levospehere sme nahrali podcast na tému „AKO NA SEO, KTORÉ SA BUDE PÁČIŤ GOOGLE“, ktorý vyšiel 3. novembra 2021. V rozhovore s našim Filipom Škultétym sa dozviete čo SEO znamená, aká je jeho úloha v marketingovom mixe, ako k nemu pristupovať a či má význam sa mu venovať.

Podcast si môžete vypočuť tu:

V podcaste Filip okrem iného prezradil aj to že:

  1. SEO faktory delíme na on-page SEO a off-page SEO faktory. Medzi on-page SEO radíme faktory, ktoré dokážeme ovplyvniť priamo na našom webe a delíme ich na technické SEO, obsahové SEO a UX. Do off-page SEO faktorov rátame linkbuilding (tvorbu spätných odkazov), brand (organické vyhľadávanie značky používateľmi vo vyhľadávačoch) a social signals.
  2. Najvyšší čas kedy sa SEO začať venovať je už v pri návrhu štruktúry webu a teda ešte predtým, ako sa web nakreslí a naprogramuje. Pár hodín práce SEO špecialistu vám dokáže odhaliť základné chyby, ktorých odstránenie môže v budúcnosti ušetriť čas a financie pri opravách webu.
  3. SEO je zlatá klietka, nakoľko keď s ním raz začnete, mali by ste pokračovať. Pri pozastavení SEO aktivít a to najmä linkbuildingu môže rýchlo dôjsť k strate dosiahnutých pozícií a opätovné získanie je finančne a časovo náročnejšie v závislosti od aktivít konkurencie. Takisto pred začatím treba rátať s tým, že prvé citeľné výsledky na pozíciách dosiahnete v priemere na Slovensku v stredne konkurenčnom prostredí po 4-6 mesiacoch. V podcaste sa dozviete prečo tomu tak je.
  4. Najlepšia SEO stratégia je mať dobre technicky spracovaný web, prívetivé používateľské rozhranie, kvalitný obsah a PR aktivity. Pokiaľ sa špecializujete na tieto oblasti, Google vás odmení poprednými pozíciami a relevantnou návštevnosťou. Ak však neviete ako v jednotlivých segmentoch postupovať, Google guidelines vám poslúžia ako skvelé vodítko.
  5. SEO je nesprávne označované ako bezplatný online marketingový kanál a to z dôvodu, že neplatíte priamo Google Ads či inému reklamnému systému. Tu si však treba uvedomiť, že náklady na SEO sú skutočné a tvoria najmä cenu práce SEO špecialistu a mediálny rozpočet na linkbuilding a PR. Medzi ďalšie náklady patrí copywriting, grafika či cena práce programátora, ktorý implementuje technické riešenia.

Podcast si môžete vypočuť aj na platformách Apple Podcasts či Spotfiy.

Autor
Filip Škultéty

Filip Škultéty

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zdieľať

ĎALŠIE ČLÁNKY

Predošlé
Ďalšie
Na zlepšenie našich služieb používame cookies.
O ich používaní a možnostiach nastavenia sa informujte v časti Spracovanie osobných údajov.