Hľadáte spôsob ako dostať na popredné miesta v Google podstránky s potenciálom na konverziu (tzv. money pages), ktoré sú zároveň zamerané na vysoko konkurenčné kľúčové slová? Možno práve „middleman“ SEO stratégia je kľúčom k úspechu.
Middleman je v doslovnom preklade „prostredník“. A presne o tom je táto SEO stratégia.
V podstate to znamená, že medzi vašu podstránku, s ktorou sa chcete v Google šplhať vyššie a odkazy, ktoré chcete získať, vložíte prostredníka. V tomto prípade je prostredníkom nejaká kvalitná obsahová stránka (blog, novinky, akadémia a pod.)
Pred tým, ako začneme s popísaním postupu k tejto stratégii, si potrebujeme zadefinovať problém, ktorý rieši.
Ak chcete získať kvalitné spätné odkazy, napríklad z Wikipédie alebo cez guest postingovú stratégiu, väčšinou narazíte na problém, že tieto weby nechcú odkazovať na predajné stránky (kategória produktov, produkt, zoznam služieb a pod.) Vo väčšine prípadov však nemajú problém odkazovať na nejakú vašu obsahovú časť webu, ako napríklad blogový článok. A práve na tomto princípe je postavená “middleman” SEO stratégia.
V SEO stratégii Middleman sú 2 dôležité strany:
- 1. strana – Predstavujú ju obsahové stránky (blogové weby), diskusné fóra a stránky, ktoré ponúkajú kvalitný obsah a vy chcete z nich získať spätný odkaz.
- 2. strana – Sem patrí vaša money page, ktorá vám zarába peniaze a vy ju chcete dostať v Google na popredné miesta. Ide o produktové stránky, kategórie či ponuku služieb.
Práve medzi tieto 2 strany potrebujeme vložiť “middlemana”. Ten bude slúžiť ako prostredník, na ktorý nebudú mať problém odkazovať iné webové stránky. V tomto článku budú umiestnené odkazy na vašu predajnú stránku. To spôsobí, že hodnota prichádzajúcich odkazov z iných webových stránok (tzv. Link juice) sa presunie na vašu hlavnú predajnú stránku, ktorá porastie vo výsledkoch vyhľadávania.
Ako nájsť relevantné money pages?
- Otvorte si nástroj ahrefs a vložte tam URL svojho webu.
- V ľavom menu si vyberte Organic keywords.
- Odporúčame vám zvoliť si stránky, ktoré chcete potiahnuť z 2. strany Google na vyššie pozície. Tie si môžete jednoducho nájsť tak, že vo filtri nastavíte pozíciu od 11 do 19 a dajte aplikovať.
- Zistite, ako sú na vašom webe označené money pages a pridajte vo filtri dané kľúčové slovo. Napríklad, money pages môžu byť označené v URL adresách ako /produkt/. Po aplikovaní fitra dostanete zoznam vašich money pages.
- V tomto zozname nájdete kľúčové slová s ich objemom vyhľadávania, CPC (cena za klinutie) a aktuálne pozície. Sústreďte sa na tie, ktoré majú umiestnenie 11, 12, 13, 14 pretože tieto pozície, sú najbližšie k prvej strane a najbližšie k dosiahnutiu bodu zlomu.
Ako správne odkazovať z vášho článku na money page?
Do svojho článku pridajte relevenanté vnútorné odkazy. Text, ktorý je klikateľný (tzv. anchor text) by mal obsahovať kľúčové slovo. Môže vyzerať asi tak, ako vyzerá tento odkaz na naše SEO služby.
Pri tomto kroku dodržte 3 pravidlá:
- Snažte sa umiestniť link čo najvyššie v článku. Čím nižšie v článku sa odkaz nachádza, tým nižšia je jeho hodnota.
- Navrhnite atraktívny anchor text, na ktorý budú ľudia klikať – počet kliknutí takisto zvyšuje hodnotu odkazu.
- Ako anchor texty používajte presne kľúčové slová, na ktoré chcete zobrazovať svoju money page. Vo vnútornom prelinkovaní neexistuje niečo ako presýtenie alebo preoptimalizovanie anchor textov, ako je to v prípade linkbuildingu z externých zdrojov, kedy sa snažíte mať zmes generických slov, brandových slov a call to action prvkov. V internom prelinkovaní môžete mať pokojne aj 50 odkazov z 50 slov z toho istého anchor výrazu.