Rozšírenia do Google Chromu pre každého marketéra

Užitočné tooly pre SEOčkára, PPCčkára, copywritera, grafika aj social media managera

O rozšíreniach do prehliadača ste už pravdepodobne počuli. Nie každý však vie, že vám dokážu zjednodušiť písanie emailov, poskytnúť rýchly prehľad SEO faktorov alebo spraviť rýchlu kontrolu konkurencie. Rozšírenia sú jednoducho povedané šikovné nástroje, ktorých cieľom je prispôsobiť internetový prehliadač Google Chrome potrebám konkrétneho používateľa pridaním rýchlych funkcií.

V tomto článku máme pre vás pripravené balíčky rozšírení, ktoré ocenia SEO špecialisti, PPC konzultanti aj kreatívci. Rozšírte si Google Chrome o ďalšie funkcie, ktoré vám poslúžia pri práci.

Ako si pridať rozšírenie do Chromu?

Celý proces je veľmi jednoduchý a trvá len pár sekúnd. Postupujte podľa návodu a určite sa vám to podarí.😉

  1. Otvorte si Internetový obchod Chrome.

  2. Z ponuky vľavo si zvoľte možnosť rozšírenia.

  3. Zobrazí sa vám ponuka najpopulárnejších alebo odporúčaných rozšírení. Môžete si vybrať spomedzi navrhovaných rozšírení alebo jednoducho vyhľadať konkrétne rozšírenie pomocou vyhľadávacieho poľa. 

  4. Keď si vyberiete rozšírenie, ktoré chcete pridať do svojho prehliadača, jednoducho kliknite na tlačidlo “Pridať do Chromu”.

  5. Rozšírenia sa v prehliadači zobrazujú vpravo od URL adresy. Po rozkliknutí puzzle ikony označujúcej rozšírenia si môžete zvoliť, ktoré rozšírenia budete používať najčastejšie a chcete ich mať pripnuté na hornej lište Chromu.

ako pridať rozšírenie do google chrome

Rozšírenia do Google Chrome pre SEOčkára

 

Analýzy kľúčových slov, vykonávanie auditov, on-page SEO, off-page SEO, budovanie spätných odkazov,… jeden by sa z toho celkom zbláznil. Našťastie SEO špecialisti majú k dispozícii štedrú ponuku rozšírení do prehliadača, ktoré im ušetria prácu. Ktoré vychytávky musíte poznať a ako vám môžu pomôcť? Dozviete sa nižšie.

Ako môže vyzerať webový prehliadač SEO špecialistu?

  • Obsahuje rozšírenia SEO Minion, Detailed SEO Extension, Website Review by WooRank, vďaka ktorým má analýzu základných on-page SEO faktorov k dispozícií už o pár sekúnd po klinutí na web. SEO Minion, Detailed SEO Extension a Website Review by WooRank vám ukážu title, meta popis, sitemapu, robots.txt, interné aj externé odkazy, nadpisy všetkých úrovní, počet obrázkov a mnoho ďalšieho. 

 

Môžete si otestovať všetky 3 rozšírenia a zistiť, ktoré sa vám používa najlepšie. My v Glidy máme asi najradšej Detailed SEO Extension.

 

Similar Sites môžete použiť pri linkbuildingu, napríklad pri prieskume nových médií.

 

Similarweb vám ukáže, z akých zdrojov pochádza návštevnosť webovej stránky, ale aj geografické rozloženie používateľov či odhadovaný čas strávený na stránke.

 

Vďaka VStat 2 bleskovo zistíte odhadovanú mesačnú návštevnosť webu – tu je však isté obmedzenie – dáta sú dostupné len pri weboch s trafficom od 50 000 unikátnych návštevníkov mesačne. 

 

 

SEO audit si vyžaduje premyslenú stratégiu a maximálnu koncentráciu. A keďže ide o komplexné hodnotenie on-page a of-page faktorov, malá pomoc je viac ako vítaná.

 

Lighthouse vám pomôže s vytvorením reportu, ktorý spĺňa požiadavky základného SEO auditu. Taktiež vám zmeria rýchlosť načítavania webovej stránky v súvislosti s pramatrami Core Web Vitals, ktoré sú neodmysliteľnou súčasťou SEO auditu od roku 2021.

 

Tag Assistant Legacy (by Google) preskúma aplikované tagy (sledovacie kódy) na webe, ako sú Google Tag Manager, Google conversion tracking alebo Google Analytics.

 

Wappalyzer – Technology profiler zistí, na akých systémoch a technológiach je postavený daný web.

 

Vďaka Lightshotu si urobíte rýchle screenshoty, ktoré môžete pridať do SEO auditu a zjednodušiť si tak komunikáciu s klientom.

 

  • Okrem týchto 4 rozšírení si prácu s auditom uľahčí aj vďaka ďalším 3 rozšíreniam do Google Chrom pre SEO špecialistu:

Window Resizer pomáha testovať rozloženia v rôznych rozlíšeniach prehliadačoch, čo ocenia web developeri a web designeri. Na posúdenie hreflang tagov URL použite vychytávku – Hreflang Tag Checker a na kontrolu webov a detekciu nefunkčných odkazov vám poslúži Broken Link Checker.

Rozšírenia do Google Chrome pre PPCčkára

V marketingu často skloňované 4P určite poznajú aj všetci PPC špecialisti. Okrem univerzálneho marketingového mixu im je však známa aj mantra: Poriadok, Prehľad, Precíznosť a Predikcia, ktorú im pomôžu dosiahnuť aj tieto rozšírenia do prehliadača.

Ako môže vyzerať webový prehliadač PPC špecialistu?

Rozšírenie Facebook Pixel Helper je zozname povinných rozšírení každého PPCčkára. Vďaka tomuto rozšíreniu zistíte, ktorý pixel sa na stránke používa aj to, aké konverzie daný pixel sleduje.

 

  • Tag Assistant Legacy (by Google) používajú nielen SEOčkári, ale aj PPCčkári. Toto rozšírenie poskytuje prehľad o tom, ktorý Google Tag Manager alebo Google Analytics sa na stránke používa.

 

  • Trackovanie času, ktorý strávite na projektoch je extrémne dôležité. Najjednoduchší spôsob, ako si sledovať čas a mať v projektoch poriadok je stiahnuť si rozšírenie Toggl Track: Productivity & Time Tracker

 

My v Glidy používame Toggl aj preto, že sa dá prepojiť s aplikáciou Asana, čo predstavuje ideálne podmienky pre poriadok v jednotlivých úlohách.

 

Edícia rozšírení, ktoré vás podržia v zahraničných kampaniach

  • Rozšírenie Prekladač Google vám preloží v Google Ads hľadané výrazy kampaní, ktoré sú v cudzom jazyku, ale aj konkurenčné textácie reklám v Google vyhľadávaní či predajné argumenty na ich webovej stránke. 

Rozšírenia do Google Chrome pre kreatívca

 

Vidíte sa skôr v kreatíve? Ak sa venujete písaniu reklamných textov, copy textov na sociálne siete, PR článkov alebo vytvárate pútave vizuály, máme pre vás pár lifehackov, ktoré vám môžu uľahčiť prácu a ušetriť čas. Ktoré rozšírenia by mal poznať copywriter, grafik a social media manager? Prosím, toto sú špeciálne balíčky rozšírení pre kreatívcov!

Ako môže vyzerať webový prehliadač copywritera?

  • Poznáte to, scrollujete Facebook, čítate blog, hľadáte nový playlist na youtube alebo Googlite a narazíte na inšpiratívny obsah, čo spravíte? Každý kreatívec by mal mať miesto, kam si ukladá inšpirácie. Austin Kleon toto vo svojej knihe Steal like an Artist nazýva kabinet kuriozít. 

 

Trojicu najpraktickejších toolov na tvorbu vlastného kabinetu kuriozít v online svete tvoria: Úžasný screenshot a Screen Recorder, Loom – Free Screen Recorder and Screen Capture a Notion Web Clipper. Okrem záznamov obrazovky Užasný Screenshot a Screen Recorder a Loom – Free Screen  Recorder and Screen Capture predstavujú jednoduchý spôsob, ako spolupracovať s tímom na diaľku. Tieto rozšírenia umožňujú nahrávať obrazovku aj s vašou kamerou, čo zjednodušuje delegovanie úloh na ostatných členov tímu.

 

PRO tip pre iOS používateľov: Screenshot určitej časti obrazovky (nie len v prehliadači) viete spraviť klávesovou skratkou Shift, Command a 4 (na SK klávesnici písmeno š). Následne screenshot skopírujete klávesovou skratkou Commad + C a vložíte ho do akéhokoľvek dokumentu či správy cez Command + V

 

  • Komunikačný šum vám pomôžu eliminovať aj tieto rozšírenia, ktoré sú dôkazmi toho, že raz vidieť je lepšie ako 100 krát počuť.

Edit anything je rozšíenie, vďaka ktorému si nápad nemusíte len predstavovať, ale môžete svoje nové texty  ukázať priamo na webe. Vizualizácia práce vám v konečnom dôsledku pomôže aj pri predávaní vášho nápadu klientovi.

 

Grammarly sme už spomínali vyššie pri tvorbe zahraničných PPC kampaní. Pochopiteľne sa kontrola gramatiky cudzích jazykov zíde aj copywriterom, ktorí pracujú pre zahraničné trhy. Grammarly vám okrem rýchlej kontroly gramatiky ponúka aj návrhy na zlepšenia a posúva tak vaše jazykové znalosti o úroveň vyššie.

 

Emoji Keyboard by JoyPixels dodá vašim textom ten správny výraz a emóciu. Výhodou tohto rozšírenia je možnosť vyhľadávať emojis prostredníctvom kľúčových slov v angličtine. 

Ako môže vyzerať prehliadač grafického dizajnéra?

  • Prácu s farbami, paletkami a farebnými kombináciami vám môžu uľahčiť rozšírenia ColorZilla a Color Tab.

 

Vďaka nástroju ColorZilla bleskovo získate farby použité na webe jednoducho pomocou kvapkadla presne určite pixel, ktorého farbu chcete zistiť. Toto rozšírenie obsahuje aj 7 základných farebných paletiek, ku ktorým si môžete pridať aj vlastné farebné kombinácie. Výhodou je aj história farieb, takže sa k svojim farbičkám môžete vždy  pohodlne vrátiť.

 

Color Tab má k dispozícií databázu farebných paletiek a postará sa o unikátny dizajn, každého nového otvoreného tabu vo vašom prehliadači. Ak hľadáte farebnú inšpiráciu, určite navštívte colorhunt.co kde nájdete pestrú ponuku farebných paliet.

 

  • WhatFont je typografická vychytávka, ktorú by ste mali poznať, aby ste nemiešali jablká s hruškami, skripty s grafickými fontami či netrávili čas nad hľadaním použitého fontu na webe. Stiahnite si toto rozšírenie, ktoré vám presne zistí názov použitých fontov, ich váhu či stýl. Jednoducho na webe prejdite kurzorom po nadpise a WhatFont vám ukáže informácie o názve a veľkosti fontu, riadkovaní aj farbe.

  • S webovým dizajnom vám pomôžu rozšírenia Resolution Test a Wireframify.

 

Ako si otestovať ako vyzerá váš grafický návrh pri rôznych rozlíšeniach? Resolution Test vám umožňuje meniť veľkosť okna prehliadača a poskytne tak skvelý feedback a zároveň kontrolu vášho nového dizajnu. Vďaka rozšíreniu Wireframify môžete zistiť štruktúru webovej stránky prostredníctvom prekrytia wireframu.

Ako môže vyzerať webový prehliadač social media managera?

 

  • Na vlnách digitálu sa vám bude surfovať ľahšie, ak budete používať LastPass: Free Password Manager. Toto rozšírenie vám ušetrí pamäť a uchová všetky vaše prihlasovacie údaje v bezpečí. Jednoducho kliknite na uložiť údaje do LastPassu a ďalšie prihlásenie do konta bude automatické. V rámci tímu je možné určité heslá zdieľať s ostatnými. 

 

  • Wappalyzer vám pomôže preskúmať konkurenčné prostredie. Tento tool vám ukáže technoloógiu, ktorú používajú na webe vaši konkurenti.

 

  • K povinnej výbave social media managera patrí aj Facebook Pixel Helper, vďaka ktorému zistíte, aký pixel daná landing page používa a aké konverzie sleduje.

 

  • Aby socialistom nechýbala inšpirácia, je dobré mať vždy nejakú v zálohe. Save to Pocket predstavuje perfektný a jednoduchý spôsob, ako si odkladať zaujímavé články, obrázky, videá, reklamy, čokoľvek na jedno miesto a dostať sa k tomu práve v momente, keď to budete potrebovať.

 

  • Rýchlu pripomienku či poznámku, ktorá sa nezapatroší na stole si môžete vytvoriť pomocou digitálnych Sticky Notes, kam si môžete odkladať aj svoje šablóny textov či obľúbené emojis.

 

  • Kontrola nikdy nie je zlý nápad, preto Grammarly odporúčame aj do prehliadača social media managera, ktorý tvorí v cudzom jazyku.

Záver od autora

Dávajte si však pozor na RAM vášho počítača. Každým pridaným rozšírením si Google Chrome ukrojí z vašej RAMky väčšiu a väčšiu časť. Odporúčame si preto rozšírenia otestovať a ponechať nainštalované len tie, ktoré používate aktívne. 

 

Veríme, že si vytvoríte svoj balíček rozšírení, s ktorým bude vaša práca jednoduchšia a zorganizovanejšia. Chcete viac podobných tipov zo sveta SEO a SEM? Sledujte nás na našich sociálnych sieťach.

 

Ak hľadáte SEO služby alebo chcete nastaviť PPC kampane, dajte nám o svojom probléme vedieť prostredníctvom kontaktného formulára. S radosťou sa vám budeme venovať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zdieľať

ĎALŠIE ČLÁNKY

Predošlé
Ďalšie
Na zlepšenie našich služieb používame cookies.
O ich používaní a možnostiach nastavenia sa informujte v časti Spracovanie osobných údajov.